طرفداران تراکتور

بروز ترین سایت هواداران و طرفداران تراکتور

طرفداران تراکتور

بروز ترین سایت هواداران و طرفداران تراکتور

باخت پیروزی و برد تراکتور

در دومین هفته لیگ تراکتور با اقتدار راه اهن را با نتیجه ۳ بر ۱برد و پیروزی باز در مقابل محمود یاوری باخت این در صورتی است که در دقایق اخر بازی یک پنالتی به نفع پیروزی گرفته شد اما نتوانست بازی را به تساوی بکشاند و تیم علی دایی باز دی مقابل محمود یاوری باخت مانند فصل قبل که در مقابل شاهین بوشهر با نتیجه ۵ بر ۱ شکست خورده بود

اخرین اخبار

 حرکت بسیاری از فعالین آذربایجانی به سمت تبریز؛ رادیو جوان از واکنش فیفا خبر داد

در حالی که به دنبال پخش خبر محرومیت شدید تیم تراکتورسازی و برگزاری بازیهای خانگی بدون تماشاگر، موجی از خشم و نفرت از این تصمیم در میان ملت آذربایجان به وجود آمده است بسیاری از فعالین حرکت ملی و طرفداران تراکتورسازی ار نقاط مختلف آذربایجان جنوبی به سمت تبریز در حرکت هستند.

به گزارش سانا بنا بر گزارشات رسیده این امر در شرایطی است که بازار تبریز نیز طی بیانیه ای از نیمه تعطیل بودن خود در روز یکشنبه به منظور اعتراض به وقایع روی داده در دیدار تراکتورسازی آذربایجان و پیروزی تهران خبر داده است. از سوی دیگر جمعی از فعالین شهرهای آذربایجان جنوبی همچون مرند، جولفا، سولدوز و دانشجویان دانشگاههای تهران، تبریز و اورمو هم ضمن اعلام همبستگی با هواداران تراکتورسازی از حضور خود در روز یکشنبه در شهر تبریز خبر دادند.

گفتنی است آحاد کثیری از طرفداران این تیم و دیگر فعالین آذربایجانی به منظور اعتراض به محرومیت تراکتورسازی و در عین حال اعتراض به داده شدن شعارهای نژادپرستانه ی بیسابقه در دیدار تیمهای تراکتورسازی آذربایجان و پیروزی تهران، در صدد برگزاری تجمع اعتراضی گسترده در روز یکشنبه و همزمان با دیدار تیم تراکتورسازی برآمده اند.

اخبار رسیده حاکی است این تجمع گسترده از حوالی ساعت 17 در میدان ساعت شهر تبریز، میدان آبرسان، میدان راسته کوچه و دیگر نقاط شهر به صورت هماهنگ و پیوسته صورت خواهد گرفت.

در عین حال "اس ام اس" های اعتراضی نسبت به توهین های مکرر و پخش عمومی بی سابقه آن از رسانه ملی و دعوت به حضور در خیابانها در روز یکشنبه به شکل گسترده ای در حال پخش است.

همچنین آخرین اخبار رسیده از واکنش فیفا نسبت به حوادث دیدار تراکتورسازی و پیروزی حکایت دارد. شبکه ی رادیویی رادیو جوان ایران ضمن اعلام خبر تماس مسئولین فیفا با فدراسیون ایران و پیگیری وقایع آن دیدار، نسبت به محروم شدن دو ساله ی فدراسیون فوتبال ایران در صورت اثبات ادعای هواداران تراکتورسازی اعلام خطر کرد.

گفتنی است بسیاری از هواداران تراکتورسازی از صبح روز پنج شنبه با اقدامی شایسته و هماهنگ تاکنون دهها ایمیل اعتراضی به دفتر فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، ارسال نموده اند.

اخبار داغ از تبریزاعتراض به رای کمیته انضباطی

سایت گل ـ بعد از گذشت 3 روز از انجام بازی پرسپولیس و تراکتور همه حرف و حدیث‌ها و در تبریز در حول و حوش این بازی و اتفاقات بی‌سابقه آن است مطمئناً در روزهای آینده نیز شاهد آن خواهیم بود.

 اخبار داغ از تبریز:اعتراض به رای کمیته انضباطی و جلسه در تمرین تراکتور

درحال حاضر اعلام رأی کمیته انضباطی و محدودیت یک جلسه‌ای پرسپولیس و 2 جلسه‌ای تراکتور از بازی خانگی خود عاملی شده که بر آتش معرکه افزوده است...

عده‌ای معتقدند همان یک جلسه برای هر دو تیم می‌توانست تا حدودی جو را آرام کند . در عین حال هواداران فوتبالدوست تراکتور که راضی به نظر نمی‌رسند و نگران آینده فوتبال استان هستند معتقدند که حتی اعلام دوجلسه محرومیت از بازی خانگی برای آرام شدن جو موجود نمی‌تواند جای اعتراض داشته باشد .

اما نکته مهم این است که عده‌ای دیگر که به خاطر جریانات اخیر و درگیری‌های که همه شاهد بودند هواداران پرسپولیس را صرفا مقصر می‌دانند، حتی برای بازی روز یکشنبه که حکم بازی بدون تماشاگر بودن آن به هیئت فوتبال و باشگاه تراکتور ابلاغ شده را قبول نکرده و می‌خواهند به هر نحو در ورزشگاه حاضر شوند که این مسئله می‌تواند فوتبال تبریز را با حاشیه‌های جدی روبرو کند .

از طرفی نیز عده‌ای از هواداران تراکتور با تهیه نامه‌ای سرگشاده خواستار توجه به این قضیه شده و توهین به قومیت‌ها و فرهنگ‌ها را عاملی خطرناک به وحدت ملی و تمامیت عرضی کشور عنوان کرده‌اند و نگرانی خود را از این اتفاقات ابراز داشته‌اند.

جلسه مهم در ورزشگاه یادگار امام

تمرینات تراکتور روز جمعه 8/5/89 ساعت 7 در ورزشگاه یادگار امام برگزار می‌شود قبل از شروع تمرین کادرفنی تراکتورسازی طی جلسه‌ای که با مدیرعامل باشگاه در محل باشگاه تراکتورسازی داشته‌اند در مورد مسائل اخیر و رأی کمیته انضباطی و چگونگی برخورد باشگاه با این مسائل گفت‌وگو کردند.

در نهایت کادرفنی تراکتورخواستار رفع محرومیت حداقل یک جلسه از بازی خانگی شده و ضمن محکوم دانستن حرکات زشت عد‌ه‌ای تماشاگران عقیده دارند بایداز حق و حقوق مردم عادی و دوستدار تراکتور که از سال‌های پیش همیشه یار و یاور این تیم بوده‌اند و قربانی عده‌ای معدود می‌شوند، باید دفاع شود.

هواداران پرسپولیس سازمان‌دهی شده فحش می‌دادند

محمد حسین جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس درباره رای کمیته انضباطی مبنی بر محرومیت دو جلسه ای هواداران این تیم و جریمه نقدی 30 میلیون تومانی اظهار داشت: به نظر می رسد دوستانی که رای را صادر کردند با توجه به اینکه ما میهمان بودیم و پرسپولیس میزبان، حق میهمانی را به جا نیاوردند. تمام اتفاقات رخ داده در ورزشگاه آزادی متوجه میزبان است نه میهمان.

وی با بیان اینکه تراکتورسازی تماشاگری در جریان بازی با پرسپولیس نداشته است، ادامه داد: ما هیچ تماشاگری نداشتیم و نمی دانیم کسانی که این غائله را به وجود آوردند چه کسانی بودند. حتی اگر این تماشاگران از تبریز به ورزشگاه آزادی آمده باشند هواداران تراکتورسازی نبودند. این حرکت برای خراب کردن تیم تراکتورسازی صورت گرفته بود. من اصلا زیر بار اینکه آنها هواداران ما بودند، نمی روم. دوستانی که این رای را داده اند، باعث نابودی باشگاه تراکتورسازی می شوند.

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی عنوان کرد: معتقدم قانون باید با خاطیان برخورد کند اما اینکه حکم ما را سنگین تر از پرسپولیس اعلام کرده اند،‌ قبول ندارم. چطور می شود در ورزشگاهی که 30 هزار پرسپولیسی و 13 هزار تماشاگر منتسب به تراکتورسازی حضور داشته اند، باشگاه تراکتورسازی محکوم شود. تمام شعارهای مطرح شده از سوی تماشاگران پرسپولیس در ورزشگاه آزادی سازمان دهی شده بود. چطور می توان این موضوع را سازمان دهی شده ندانست در حالی که 30 هزار نفر یکصدا فحش ترکی به تیم تراکتورسازی می دادند؟ آنها به قدری تماشاگران منتسب به ما را اذیت کردند که مجبور به واکنش شدند.

جعفری در خصوص اینکه حبیب کاشانی اعلام کرده هواداران تراکتورسازی باید در بازی برگشت مقابل پرسپولیس محروم شوند، به فارس گفت: کسی نباید قصاص قبل از جنایت کند. ما در بازی برگشت میزبان هستیم و می دانیم که چطور هواداران خود را کنترل کنیم. به رای کمیته انضباطی شکایت کرده ایم و درخواست تجدید نظر این رای را داده ایم. البته نکته عجیب این است که به ما اعلام کرده اند فقط می توانیم به جریمه نقدی اعتراض کنیم. اگر پرسپولیس یک بازی محروم می شود ما هم باید همان مقدار جریمه شویم

سردار جعفری:شعارهای هواداران پرسپولیس دور از فرهنگ میزبانی بود

چهارشنبه، 6 مرداد ماه ، 1389

 

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز تصریح کرد: مسئولان باشگاه پرسپولیس باید پاسخگوی شعارهای بسیار رکیک و دور از شان میادین ورزشی هواداران خود باشند.

TractorFC.com- کلوب هواداران تراکتورسازی:
سردار محمدحسین جعفری افزود: متاسفانه در بازی با پرسپولیس تماشاگران تیم تهرانی الفاظ رکیک و شعارهایی که توهین به هواداران تراکتور بود را مورد استفاده قرار دادند که این موضوع به هیچ عنوان با روح ورزشی و فضای ورزشگاه ها مطابقت ندارد.

وی با بیان اینکه در برخی از اخبار آنچه که در ورزشگاه آزادی رخ داد، وارونه منتشر شده است، خاطرنشان کرد: در حالی که هنوز بازی دو تیم شروع نشده بود و زمانی بازیکنان تراکتورسازی وارد زمین شدند، طرفداران پرسپولیس با بدترین شعارها و همچنین با پرتاب بطری های آب از میهمانان خود استقبال کردند.
جعفری افزود: بدون تردید چنین حرکاتی باعث تحریک هواداران تیم تراکتور شد و آنها نیز با شعارهایی تیم حریف را مورد خطاب قرار دادند که البته این حرکت نیز مورد تایید ما نیست.
وی، با بیان اینکه بازی تیم های تراکتور و پرسپولیس از ابتدا با حواشی زیادی همراه بود، اظهارداشت: زمانی که هواداران تراکتور ساعت ها قبل از شروع بازی می خواستند وارد استادیوم شوند، با کنترل هایی روبرو شده و ازدحام جمعیت را به همراه داشت بودند که این امر ناراحتی آنها را موجب شد که خوشبختانه با رایزنی های انجام گرفته این امر به زودی مرتفع گردید.

جعفری با تاکید بر اینکه باشگاه تراکتورسازی تبریز به هیچ عنوان در اعزام هوادارانش به ورزشگاه آزادی نقشی ندارد، تصریح کرد: حضور آنها در استادیوم های مختلف خودجوش است و اغلب آنها نیز در بازی روز گذشته از شهرهای تهران و کرج برای تشویق تراکتور آمده بودند.
وی با تقبیح عملکرد تماشاگران در این بازی، این گونه حرکات و شعارها را دور از فرهنگ میزبانی عنوان کرد.

مدیرعامل تراکتورسازی گفت: اگر احساس کنم ذره ای در این قضایا بر علیه تیم تراکتورسازی تصمیمی اتخاذ می شود، به شدت اعتراض کرده و از نحوه برخورد هواداران تیم میزبان شکایت خواهیم کرد.

تهران با فرهنگ ترین نقطه ایران؟!

 

اولین بازی تیم محبوب خطه ی آذربایجان در شروع فصل دهم رقابت های لیگ برتر بی شک دردناکترین بازی برای هواداران این تیم به شمار رفت. در این دیدار سوای نتیجه ی بازی حوادث دیگری رخ داد که دل هر ترک زبانی را به درد آورد.

TractorFC.com- کلوب هواداران تراکتورسازی:

در حالی که تیم فوتبال تراکتور و هوادارانش میهمان هواداران پیروزی به حساب می آمدند ولی به جای مهمان نوازی مورد هجمه ی فحش ها و اهانت های بی شرمانه ی پرسپولیسی ها قرار گرفتند.
فحش ها و اهانت هایی که تنها سمت و سوی آنها زبان شیرین ترک و خطه ی دلاورپرور آذربایجان بود. آنهایی که روزگاری به دروغ ادعای گفتگوی تمدن ها را داشتند اینک چهره ی واقعی خود را عیان کردند و نشان دادند که هرگز بویی از ادب و فرهنگ و تمدن نبرده اند. اینها میدان مسابقه را محلی برای عقده گشایی و توهین به هواداران تراکتورسازی قرار دادند و هرچه خواستند گفتند و کسی هم جلودارشان نبود.
بیدرنگ پس از پایان بازی تمام رسانه ها و وب سایت ها که اکثرا حامی تیم پایتخت هستند لب به جانب داری از پرسپولیسی ها گشودند و هر یک به نوعی تلاش کردند تا هواداران تیم میهمان را مسوول تمامی حوادث قلمداد کنند. شعارهایی که در بازی دیروز به گوش رسید اشک مظلومانه ی مردم آذربایجان را از چشمانشان در آورد و دل میلیون ها هموطن را در سراسر ایران و دنیا جریحه دار کرد.
متاسفانه صدا و سیما نیز در اقدامی ناپسند به وضوح تمامی فحاشی های این هواداران را پخش کرد تا از یک سو متاسف شویم که چرا باید افکار فاشیستی و تبعیض آمیز چنین افرادی از طریق صدا و سیما منتقل شود و از سوی دیگر باعث شد که همگان به مظلومیت مردم آذربایجان پی ببرند. مردمی که در سال گذشته همواره میزبان شایسته ای برای سایر تیم های کشور بودند اینک در تهران در معرض زشت ترین شعارهای نژادپرستانه قرار گرفتند.
اینک وقت آن است که سراغی از آقای علیپور و عزیزمحمدی بگیریم. افرادی که همواره از اجرای منشور اخلاقی و پایبندی به کرامات انسانی دم می زدند اکنون معلوم نیست که چرا دیگر در هیچ تریبونی حاضر نمی شوند تا از حق این مردم مظلوم دفاع کنند. جالب تر این است که افرادی همچون تاج که دشمنی وی با هواداران تراکتور علنا برملا شده است باز هم با گستاخی در مورد هواداران و مردم آذربایجان سخن گفته است در صورتی که قانونا برخورد با چنین رفتارهایی تنها در حیطه ی کمیته ی انضباطی قرار دارد و وی صلاحیت اظهار نظر در این موارد را ندارد.
تاج و امثال وی بودند که دیروز در آزادی بر علیه مردم غیور آذربایجان شعار دادند و متاسفانه اکنون خود را در مقام قضاوت قرار می دهند. کجاست آن قاضی عادلی که بدون ترس از وحشی گری این افراد داد مردم آذربایجان و هواداران تراکتور را از این وحشی صفتان بگیرد؟
دیروز برای شخص نگارنده روز بسیار وحشتناکی بود. فارغ از شعارهایی که توسط پرسپولیسیها داده شد واکنش خودی های خود فروخته به جای اشک، خون از چشمانمان جاری ساخت. شعارهایی که دیروز بر علیه آذری ها داده شد بلا استثنا تمامی افرادی را که در تمامی ایران و جهان به این زبان سخن می گفتند را مورد هجمه قرار داد و در این بین واکنش کاپیتان و سرمربی تیم پیروزی بود که ما را از وجودشان مایوس ساخت. مگر نه اینکه علی دایی و کریم باقری آذری هستند و توهین به آذربایجان آنها را هم شامل می شود. ولی افسوس و صد افسوس که سخنان دایی در پایان بازی آتش این درد را شعله ورتر ساخت و وی به جای حمایت از هم زبانان خود دست به تحسین رفتار هواداران پیروزی زد و بیدرنگ حکم محکومیت هم زبانان خود را امضا کرد.
ولی اینان باید بدانند، باید بدانند که امثال کریم باقری و علی دایی هرچند پول و شهرت دارند ولی محبوبیت ندارند. اینان اکنون به جای افتخار مایه ی ننگ تمامی آذربایجان هستند و شخصی که قلوب مردم خود را از دست دهد با تمامی پول های جهان هم نخواهد توانست آنها را به دست بیاورد. آقای دایی یادتان رفته است که در بازی با عربستان همان هواداران پیروزی بودند که ناموس شما را هم به باد فحش و ناسزا گرفتند و این ما بودیم که با حمایت های خود شما را هرگز از خود نراندیم. ولی این پاسخ ما نبود.
مطمئنا شعارهای هواداران تیم پیروزی و واکنش صدا و سیما دل تمامی شما را به درد آورده است. ولی باید به این نکته نیز توجه کرد که تمامی این حوادث دست به دست هم می دهند تا ما به درستی دوست و دشمن خود را بشناسیم و بار دیگر به چنین افرادی دل نبندیم. . از دیروز بحث های بیشماری در برخی از سایت ها صورت گرفت که حداقل یک وجه مثبت برای مردم آذربایجان داشت. سایت هایی همچون "بالاترین" که به خیال اعضای آن جمعی دگراندیش هستند بالاخره نقاب از چهره افکنند و ذات و سیرت واقعی خود را عریان ساختند. اینان به نوعی پیاده نظام هتاکان بازی دیروز بودند زیرا که ادامه شعارهای نژادپرستانه ی همزبانان خود را وارد دنیای سایبر ساختند تا دیگر شک برخی دوستان در مورد دشمنی این افراد به یقین تبدیل شود.
دوستان و هواداران عزیز، برای ما آذربایجان معنای خاصی دارد که هیچکس قادر به درک آن نیست. دیروز بدترین شعارها علیه این نام مقدس داده شد و ما، ما فرزندان ستارخان و باقرخان ها، باکری و شفیع زاده ها،  یا باید بمیریم و این شعارها را نشنویم و یا پاسخ کوبنده ای به این هجمه ها دهیم. دست های پشت پرده ی فدراسیون و افرادی همچون تاج شروع به نوشتن سناریوی جدیدی علیه هواداران تراکتور کرده اند و مطمئنا تن دادن به این نقشه ی شوم تنها باعث خواری و حقارت خواهد شد. زیرا از یک سو سرپوشی خواهد بود بر تمامی اهانت های هواداران پیروزی و از سوی دیگر هواداران تراکتور را افرادی یاغی معرفی خواهد کرد.
آن طوری که از شواهد و قراین پیداست بازی دوم روز یکشنبه بازی جنجالی ای خواهد بود. تمامی هواداران و دوستداران تراکتور و آذربایجان هم صدا شده اند تا در این روز با حضور چند صد هزار نفری خود داد خود را از بیدادگاه های این فدراسیون پوسیده بگیرند. درنگ جایز نیست. باید ایستاد و رو در رو با این دغل کاران نبرد کرد.
علی سرابلی